Willem Kauffmann stopt als coach D1
9-11-2021  |

Hockeyvereniging Westland en trainer/coach Dames 1 Willem Kauffmann hebben afgelopen maandag besloten om per direct afscheid van elkaar te nemen. Kauffmann verzocht de vereniging om zijn contract te beëindigen. De staf voor Dames 1 wordt tot de winterstop intern ingevuld.

Teleurstelling
"Willem is dit seizoen bij HV Westland Dames 1 gestart met een jonge, talentvolle groep. Een van de doelstellingen is behoud in de eerste klasse. Willem gaf zondag bij ons aan dat hij op dit moment niet de juiste trainer/coach is om die klus te klaren. Dat de groep met een ander type trainer meer kans op succes heeft. Een teleurstelling voor hem, maar ook voor het team en de vereniging. Op zijn verzoek om het contract te ontbinden, hebben we ingestemd”, aldus voorzitter Maarten van der Starre. "We bedanken Willem voor zijn inzet en wensen hem alle succes voor de toekomst.”

Staf voorlopig intern ingevuld
Dames 1 speelt tot de winterstop nog twee competitiewedstrijden en een bekerwedstrijd. Besloten is om tot de winterstop de staf intern in te vullen. Assistent-trainer/coach Kai Been neemt in ieder geval op dit moment de trainingen en coaching voor zijn rekening. In de loop van de week wordt in overleg met betrokkenen de staf verder aangevuld. De definitieve invulling van de staf met een focus op de langere termijn zal in de winterstop worden opgepakt.

14-5-2024 lustrum
22-5-2024 Commissie Tophockey