Maatregelen corona verlengd: tot 28-4 geen hockey
31-3-2020  |
Vanavond heeft de overheid besloten tot het verlengen van de maatregelen ter bestrijding van het Coronavirus tot en met 28 april.

Ook de KNHB volgt deze maatregel uiteraard dus: alle eerder genomen maatregelen (bijvoorbeeld niet trainen en clubhuizen en HVW terrein gesloten) blijven van kracht en zijn verlengd tot en met 28 april.

De periode waarin de competities alsnog op het veld beslecht kunnen worden in dit hockeyseizoen is – in beschikbare wedstrijddagen gemeten – niet groot meer. De KNHB onderzoekt nu wat de mogelijkheden zijn om de competities wellicht op alternatieve manieren in mei/juni/juli af te ronden, dan wel andere alternatieve (competitie)formats voor een kortere periode op te zetten. Het doel van de KNHB is om, wanneer de omstandigheden dat in de loop van mei zouden toelaten, het mogelijk te maken een aantal weken op de verenigingen te hockeyen. Op die manier wil de KNHB hockeyers en verenigingen alsnog een mooie periode vol hockey laten beleven. Daar zetten zij nu hun energie, kennis en creativiteit op in. Zodra we de mogelijkheden concreet in kaart hebben, volgt een update aan alle verenigingen.

Dit is uiteraard volledig afhankelijk van landelijke maatregelen die op 21-4 opnieuw geëvalueerd worden door de overheid. Dus dit alles onder voorbehoud van landelijke maatregelen.

Wij wensen al onze leden heel veel sterkte maar bovenal goede gezondheid!

Bestuur HV Westland