Jongens C1 Zaal- V.M.H.C. CARTOUCHE JC2 : 2 - 2

JC1 was pittige tegenstander voor Cartouche C2 (2-2), daarna helaas verlies tegen Alphen C1 (4-3)

JC1 speelde zaterdag in een bijzondere omgeving: de Cartouche “ballonhal” in Leidschendam, een bijzonder mooie, maar best dure accommodatie. De stand op de ranglijst gaf vooraf de indruk, dat onze C1 het heel moeilijk zou kunnen krijgen, want er was immers een verschil van 7 punten. Maar onze jongens hadden wel twee wedstrijden minder gespeeld, dus dat gaf een vertekend beeld. Vanaf het eerste begin bleken ze ook nauwelijks onder de indruk en aanvallend ontstonden er ook meteen kansen onder aanvoering van een uitermate fanatieke Friso. Helaas leverde de snelle strafcorner (al in de eerste minuut) geen doelpunt op voor HVW dankzij een snelle reactie van de Cartouche keeper. Er was evenwicht tussen beide ploegen, maar Cartouche ging wel heel erg effectief om met wat in het voetbal heet “standaardsituaties”. Ik weet niet of ze dat bij hockey ook zo noemen. Zo niet, dan voeren we het maar gewoon in. In de 9e en 15e minuut werd door de thuisploeg uit een strafcorner gescoord (2-0), waarbij de redding van Jim tussen beide doelpunten na een “gewone” aanval van Cartouche, apart vermeld moet worden. Want hij keepte weer geweldig in Leidschendam.

Die 2-0 veroorzaakte geen wanhoop bij de JC1: de ploeg bleef geloven in een beter resultaat. Jonas had de 2-1 bijna te pakken in de 19e minuut, maar het was Friso, die in dezelfde minuut het krachtsverschil een beter aanzien gaf (2-1). Het feestje werd compleet toen Beau in de 27e minuut een strafcorner perfect afrondde en de zeer verdiende gelijkmaker maakte (2-2). Er zat nog meer in voor de C1, maar helaas werd een treffer van dezelfde Beau in de 32e minuut om onduidelijke reden afgekeurd. Scheidsrechterlijke dwaling? De echte oorzaak van deze beslissing werd aan de kant niet echt duidelijk. Zo ook niet bij de strafcorner, die dezelfde fluitist iets later aan de andere kant gaf. Gelukkig werd deze niet benut.

De 2-2 was een verdiend en ook wel terecht resultaat voor een ploeg, die na de 2-0 niet de koppen liet hangen, maar bleef door knokken. En zo hoort het ook.

Helaas heb ik de wedstrijd van de C1 tegen Alphen C1 niet meer kunnen zien. Wat ik begrepen heb is, dat het minstens zo spannend was met een mooie 3-3 stand ver in de tweede helft. Helaas maakte Alphen 2 minuten voor tijd alsnog het winnende doelpunt, 4-3 dus.

Ton van Rijswijk

24-5-2024 Clinic Herman Broerenschool