Yes er mag weer meer. Update maatregelen
26-1-2022  |
Gelukkig heeft het kabinet gisteravond 25-1 weer een aantal versoepelingen bekend gemaakt die ook invloed hebben op de hockeysport.

Samen gevat:

• Er mag weer competitie gespeeld worden, zowel binnen (zaal) als buiten. Dit betekent dat alle lopende competities worden hervat. Zaal en veld. Dit alles volgens de bestaande wedstrijd schema’s zaal en veld.
  • Publiek is toegestaan. Binnen is een Corona Toegangs Bewijs nodig om een wedstrijd te mogen bekijken.
  • Op buitensportlocaties is een coronatoegangsbewijs verplicht bij gebruik van voorzieningen binnen. Bijvoorbeeld in clubhuizen, kleedkamers of toiletten.
  • Trainingen zijn toegestaan ook ná 22:00 uur

Wat betekent dit voor ons HVW-ers?

• Zaalcompetitie wordt per direct hervat, voor alle teams en lijnen die deelnemen aan zaalcompetitie.
  • Midwinter competitie Jongste Jeugd (die niet deelnemen aan zaalhockey) wordt ook weer hervat.
  • Senioren die in de winter veldcompetitie spelen (zoals 7’s hockey) wordt weer hervat.

Het bestuur heeft besloten dat het kantinegedeelte én horeca tot 14 februari gesloten blijft. Het is voor ons onmogelijk om de strenge voorwaarden hieraan 24/7 te kunnen handhaven (CTB-controle, placeren, 1,5 meter regel binnen etc). Na 14 februari kijken we of de kantine en horeca op HVW wel verantwoord open kan.

Tenslotte gelden onverkort en voor iedereen de basisregels. Bezoek aan toilet,of kleedkamers op HVW mag alleen met een mondkapje. Geen mondkapje is buiten blijven en dus geen toiletbezoek. Er wordt op het sportpark streng gecontroleerd en gehandhaafd door de handhaving & toezicht van de gemeente.

Voor alle regels voor de hockeysport zie https://www.knhb.nl/nieuws/yes-we-mogen-weer-competitie-spelen

Bestuur HV Westland
26 januari 2022