Hervatting trainingen/onderlinge wedstrijden JJ/JUN
8-1-2021  |

Nadat wij vorige week aankondigden het hervatten van de trainingen en onderlinge wedstrijden voor jongste jeugd en junioren (spelende leden tot 18 jaar) even uitgesteld te hebben, is er ook de afgelopen week intensief overleg geweest met andere hockeyverenigingen, sportverenigingen op ons sportpark, KNHB en de gemeente Westland. Binnen de huidige landelijke Corona-maatregelen mogen kinderen tot 18 jaar buiten sporten.

Gisteravond heeft het bestuur na overleg met de Technische Commissies Jongste Jeugd en Junioren dan ook besloten de trainingen en onderlinge wedstrijden weer te hervatten.

Trainingen JJ en Junioren
Deze zullen worden hervat vanaf a.s. maandag 11 januari conform het reguliere trainingsschema.

Onderlinge wedstrijden JJ en Junioren
Deze zullen van start gaan vanaf het weekend 16-17 januari. De Junioren zullen de onderlinge wedstrijden spelen op de zaterdagen en de Jongste Jeugd op de zondagen. De TC’s zullen een wedstijdplanning maken voor de onderlinge competitie en deze de komende week met de coaches communiceren

Aandachtspunten bij hervatten trainingen en onderlinge wedstrijden JJ en JUN:

• Het deelnemen aan trainingen en de onderlinge wedstrijden geschiedt geheel op vrijwillige basis en is dus niet verplicht! Trainers of spelers die hier moeite mee hebben in het kader van de huidige Coronasituatie, bepalen dus zélf of zij mee willen doen met de trainingen c.q. wedstrijden.

• Een ieder dient zich aan de geldende Corona-maatregelen te houden en de aanwijzingen van de aanwezige Corona-coördinatoren (CoCo’s) te houden;

• Leden die komen trainen en spelen verlaten na de trainingen en wedstrijden direkt doch zo snel mogelijk het terrein via het hek naast de kantine. Hierop zal toezicht worden gehouden door de trainers, coaches en aanwezige CoCo’s;

• Kom niet eerder dan 15 minuten voor een training of wedstrijd naar de club en voorkom samenscholingen en groepsvorming voor het toegangshek en clubhuis. Dus houd afstand tot elkaar!

• Conform de geldende mondkapjesplicht sinds 1-12-2020 is het verplicht een mondkapje te dragen in het materiaalhok en bij toiletbezoek in het clubhuis.

• Indien het weer het niet toelaat (door winters weer, vorst, sneeuw) worden trainingen of onderlinge wedstrijden volgens de gebruikelijke regeling afgelast. Dit wordt dan tijdig besloten en gecommuniceerd via website/app en sociale media. Zorg dus dat je de HVW-app hebt en/of volg HVW op de sociale media.

Tenslotte: de onderlinge wedstrijden voor JJ en Junioren worden gepland ter vervanging van de reguliere competitie die nog altijd stil ligt. Zodra de KNHB besluit dat de reguliere competitie weer hervat kan en zal worden, worden de leden hierover uiteraard geïnformeerd.

Wij wensen onze JJ en Junioren leden weer veel plezier met het hervatten van de trainingen en onderlinge wedstrijden!

Bestuur HV Westland
Technische Commissie Jongste Jeugd