Geen zaalhockey bij HV Westland
8-10-2020  |

Afgelopen dinsdag besloot de KNHB de zaalhockeycompetitie (nog) niet te schrappen, maar daarnaast wel een alternatieve midwinter-veldhockeycompetitie aan te bieden. Daarmee legt de KNHB de beslissing over zaalhockey bij de verenigingen. Gisteren hebben wij hierover uitgebreid gesproken met veel hockeyverenigingen in de regio, de KNHB en andere betrokkenen. Vervolgens hadden we gisteravond een spoedoverleg met ons technisch kader (TC’s), de zaalcoördinator en onze beheerder.  Alles afwegende is besloten om dit seizoen onze teams niet in te schrijven voor zaalhockey.

Waarom geen zaalhockey

Zaalhockey is een cruciaal onderdeel van de opleiding van onze hockeyers en veel HVW’ers zijn groot fan van hockeyen in de zaal. De keuze om niet te gaan zaalhockeyen was daarom niet gemakkelijk en wij beseffen ons dat we sommigen teleurstellen. Toch hebben we deze keuze unaniem genomen. Daar is een groot aantal redenen voor. We noemen hier de twee belangrijkste. Ten eerste is de kans op het alsnog cancellen van de zaalcompetitie zeer reëel en dat heeft direct onverantwoord grote financiële consequenties. Ten tweede zien we nog onvoldoende waarborg van veiligheid voor onze leden in de (blaas)hallen. Natuurlijk wordt er al volop in de zaal gesport door andere zaalsporten. Maar deze sporten hebben geen buitenalternatief. Wij hebben dat wel.

Midwinter-veldhockey voor de jeugd

Alle junior- en jongstejeugdteams schrijven we in voor de midwinter-veldcompetitie die de KNHB als alternatief organiseert. Hoe deze competitie er precies uit komt te zien, wordt op dit moment door de KNHB uitgewerkt. Zodra daar meer bekend over is, zullen we jullie verder informeren. Wel zetten we alles op alles om alle jeugdleden een leuke en sportieve hockeywinter te geven. Natuurlijk zijn we ook hierbij afhankelijk van de ontwikkeling van het coronavirus. Maar als het mogelijk is, maken we van ons mooie complex een warm en welkom winterhuis. We nodigen jullie allemaal uit om daarover mee te denken. Heb je een leuk idee? Mail ons!

Seniorenteams

Veel seniorenleden zijn blij als het winter wordt. Hockey combineren met werk, gezin of studie vraagt veel energie en planning. De winterperiode geeft even rust. Daarom hebben we besloten om de seniorenteams alleen in te schrijven voor de midwintercompetitie als ze dit zelf wensen. De TC-senioren neemt hiervoor contact op met de betreffende teams.

Vragen of ideeën?

Heb je nog vragen of heb je een gaaf idee? Mail ons. Je bereikt ons het makkelijkst via [email protected]

Namens bestuur HV Westland,

Maarten van der Starre