van de voorzitter
11-5-2020  |

Een knuffel van mama voor het clubhuis

Naaldwijk, 11 mei 2020

"Mam, jij mag niet mee naar het veld hoor,” zegt ze terloops, terwijl ze haar fietsje voor het clubhuis stalt. Nog een dikke knuffel van haar moeder en dan loopt ze langs de oranje hesjes van de CoCo’s naar het veld. Ze doet stoer, maar na twee maanden weer hockeyen zonder vertrouwd gezicht langs de lijn is best spannend. Het is van haar gezicht te lezen. Gelukkig ziet ze al snel haar hockeyvriendinnen op het veld staan en op dat moment breekt letterlijk en figuurlijk de zon door.

Wat is het fijn dat er weer gehockeyd wordt. Oké, het is anders dan jullie gewend waren, maar de bal rolt weer. De junioren en jongste jeugd zijn inmiddels een week onderweg. De senioren en G-hockey hoop ik vanaf volgende week weer op het veld te ontmoeten. Je begrijpt ongetwijfeld dat het opstarten van de trainingen niet vanzelf is gegaan. En daarom ben ik trots, dankbaar en blij. Trots op al die HVW’ers die de afgelopen weken hun tijd en energie stopten in het mogelijk maken van de trainingen. Dankbaar voor de solidariteit die ons Westlanders zo kenmerkt. En blij dat de eerste trainingsweek in coronatijd zo goed ging.

Coronacoördinator (CoCo), veiligheidsfunctionaris, hockeyprotocol, algemeen sportprotocol, veiligheidsprotocol, schoonmaakprotocol, verplichte looproute, gemeentelijke noodverordening, 1,5m-hockey, videovergaderingen, verplichte Kiss & Ride-zones, wethoudersoverleg, Hoge Bomenoverleg, parkeerterreinregeling en zo kan ik nog wel even doorgaan met het opsommen van zomaar wat nieuwe zaken waar we als vereniging mee te maken hebben. Zaken waar jij als je hockeyt gelukkig niks van merkt. Wel een klus die we samen klaren en waarbij vooral onze beheerder Rinco veel werk verzet. Chapeau!

Naast trainingen is wedstrijdhockey pas per 1 september waarschijnlijk weer mogelijk. Hoe het seizoen 2020-2021 eruit ziet, is echter nog niet bekend. In ieder geval moeten de TC’s gewoon tijdig de nieuwe teamopgaven bij de KNHB aanleveren. Voor de selectieprocedure daarvoor is verdere versoepeling van de coronaregels meer dan gewenst. Er wordt dan ook hard nagedacht over eventuele alternatieven. Zodra hierover meer bekend is, informeren we je direct.

Tenslotte wens ik je voor de komende weken heel veel plezier op het veld. Houd je aan de regels, zorg goed voor jezelf en wees een zegen voor anderen. Als we allemaal ons beste beentje voor blijven zetten, kan ook die moeder van dat kleine meisje binnenkort vast weer mee naar het veld!

Maarten van der Starre

voorzitter HV Westland

En dan nog het volgende:

- Wil je stoppen met hockey? Zeg dan op tijd op. Dat kan tot en met 15 mei.

- Wist je dat we via een aantal Westlandse vestigingen van Albert Heijn sparen voor een watertap bij het clubhuis? Deze maand kan je nog je legeflessenbon inleveren.

- Tank je bij Peut in Naaldwijk of De Rotonde in ’s-Gravenzande? Dan kan je een percentage van je tankbedrag aan HVW schenken.

- Ken je de Volvo-actie van Volvo-Niham in Naaldwijk? Een via Niham aangeschafte of geleasde Volvo levert HVW 1000 euro op!