Gezocht: leden voor Jeugdbestuur
30-11-2015  |

In het seizoen 2015-2016 gaat Hockeyvereniging Westland starten met een jeugdbestuur. Dit jeugdbestuur is bedoeld om leden vanaf 14 tot en met 18 jaar te laten meedenken over de ontwikkelingen binnen de vereniging. Ook de organisatie van (jeugd)activiteiten valt gedeeltelijk onder het jeugdbestuur. Een geweldige ervaring voor onze jeugdleden om te zien wat het inhoudt om een vereniging te leiden en wat hier bij komt kijken. Daarnaast is het natuurlijk ook vooral leuk en gezellig om extra betrokken te zijn bij de vereniging, en lever je een actieve bijdrage aan de ontwikkeling van jouw club.

De jeugd heeft de toekomst.  Voor ons als bestuur is het daarom waardevol dat onze jeugd met een frisse blik naar verengingsaspecten kijkt. en meebouwt aan de verdere professionalisering van onze vereniging.

Wat doet een jeugdbestuur?
Een jeugdbestuur houdt zich bezig met de ontwikkeling van de vereniging en het organiseren van activiteiten, die passen binnen het kader van de vereniging.

Vier belangrijke pijlers van de vereniging zijn

- Een leven lang hockey(en)
- Een toekomstprooi businessmodel
- Positieve maatschappelijke impact
- Breedte- en prestatiehockey op niveau

Het is de bedoeling dat het jeugdbestuur gevraagd en ongevraagd advies geeft aan het bestuur van de vereniging. Dit kan gaan over zaken als het clubhuis, het aanbieden van cursussen aan trainers, het organiseren van activiteiten, enzovoorts. Een keer per maand schuift een lid van het jeugdbestuur aan bij de bestuursvergadering, om elkaar over en weer te spiegelen over verenigingszaken.

Voor wie?
Het jeugdbestuur bestaat uit vijf leden die minimaal 14 jaar en maximaal 18 jaar oud zijn. Daarbij willen we dat zowel het breedtehockey als prestatiehockey is vertegenwoordigd en uiteraard de meisjes- en jongensteams.

Lijkt het je leuk om mee te denken en activiteiten te organiseren, meld je dan voor 5 december aan!  Meld daarbij ook jouw motivatie om mee te doen!  Bij meer dan 5 aanmeldingen maakt het bestuur een selectie op basis van een zo goed mogelijke afspiegeling van onze jeugdselectie.

Aanmelden kan op [email protected]

Sportieve groeten,