Senioren en (semi-)veteranen

Senioren zijn leden van 18 jaar en ouder. Voor deze categorie zijn er verschillende soorten competities. De grootste groep bestaat uit seniorenteams die hun wedstrijden op zondag spelen.

Leden die de leeftijd van 25 jaar hebben bereikt, kunnen als semi-veterane/veteraan verder gaan. Vanaf 35 jaar kan men bij de veteranen spelen.

Momenteel hebben we 4 heren seniorenteams, waarvan 1 veteranenteam. Bij de dames hebben we 7 damesteams, waarvan 1 veterinnenteam en 2 dames ‘jong’ teams. Dit zijn teams met jong senioren, doorgestroomd vanuit de A-junioren.

Trimhockey

In de loop der jaren is gebleken dat er behoefte was aan deze recreatieve vorm van hockey. Ouders met een kind op de hockeyclub vonden het leuk om spelenderwijs te leren hockeyen en meer te begrijpen van het hockeyspel. Daarnaast zijn er mensen die uit sociaal sportief oogpunt deze vorm van hockey beoefenen én ex-competitiespelers die het weekeinde niet langer gebonden willen zijn. Er is een aparte trimhockeycompetitie regio Haaglanden op een doordeweekse avond. De teams bestaan uit een 50/50 mix van mannen en vrouwen. Meer informatie in het hoofdmenu bij 'Overige hockey'.

Fithockey

Fithockey is voor heren en dames van 55 jaar en ouder. Er wordt gespeeld met een zachte stick (knots) en zachte bal. Doel is om als oudere in beweging te blijven en met elkaar plezier te beleven aan het spelletje. Er wordt geen competitie gespeeld.
De KNHB organiseert wel 1 of 2 keer per seizoen een Fithockey toernooi waar met één of meerdere teams van HV Westland aan deelgenomen kan worden.
Meer informatie in het hoofdmenu bij 'Overige hockey'.

25-4-2024 TC Junioren Vergadering