Keepers

De rol van een goede keeper wordt nog al eens onderschat. Vaak wordt gedacht dat goede veldspelers vele malen belangrijker zijn voor het winnen van een wedstrijd dan een goede keeper. Het blijkt nu echter dat veruit de meeste hockeywedstrijden worden bepaald door het wel of niet scoren van strafcorners. In elke strafcorner is de keeper de speler bij uitstek die een doelpunt kan voorkomen en dit geeft maar eens aan hoe belangrijk een goede keeper is. Verder ligt het natuurlijk voor de hand dat ook bij velddoelpunten de keeper een essentiƫle rol speelt. Een goede hockeykeeper houdt zijn team op de been als het dreigt om te vallen en leidt zijn team op deze manier naar de overwinning.

Wanneer er mankementen zijn aan het keepersmateriaal van de Senioren, neem dan contact op met Rinco Potman. Medio april informeert Rinco bij de keepers naar de staat van het materiaal zodat voor het nieuwe seizoen het juiste materiaal aangeschaft kan worden.