Meisjes A1- hdm MA2 : 2 - 1

Op de valreep verdiende zege voor MA1

Het is wel even wennen na al dat ontzettend mooie weer de afgelopen maanden. Kom ik helemaal uit Haaksbergen speciaal over naar het “verre” westen om twee kleinkinderen te zien hockeyen en een verslag te maken en regent het constant. Dat kun je een verslaggever eigenlijk toch niet aan doen!

Maar de wedstrijd van de MA1 maakte veel goed, vond ik althans. Tegen het onderaan staande HDMA2 werd vanaf het eerste fluitsignaal stevig aangevallen en hoewel HDM verrassend veel verzet bood, was het de bezoekende ploeg, die domineerde. Niet op alle fronten hoor, want na de 0-1 opening, uit een goed genomen strafcorner (“uit het boekje riep er iemand langs de kant” en zo’n citaat verdient meteen opname in het verslag) en een voortreffelijke afronding door Floor, kwam HDMA2 toch stevig terug. De meiden van de Buurtweg gingen er stevig tegen aan en stoorden menige aanval van onze ploeg uit Naaldwijk. Die dus geen kans zagen “er even overheen te lopen”, ook al niet, omdat een tweede strafcorner in de 30e minuut onbenut bleef. Dat laatste overkwam de thuisclub 1 minuut later dus ook. Twee keer kort achter elkaar trouwens, de eerste keer na een overtreding, die eigenlijk niet nodig was. Het zou uitstel van executie blijken, want in de 34e minuut, op slag van rust dus, werd een klein kansje bij HDM toch benut en stond er ineens een onverwachte 1-1 op het scorebord. Als dat er geweest zou zijn.

In de tweede helft eenzelfde spelbeeld: de bal was vooral op de helft van HDM te vinden, omdat “onze” MA1 gewoon toch wat sterker speelde, maar het werd niet in doelpunten omgezet, het ging ook soms wel een beetje moeizaam: wel veel energie, maar soms wat slordig en daardoor te veel balverlies. En te veel kansen gemist. Of zoals die mooie kans van Floor, die door de HDM-keepster fantastisch gestopt werd. Tja soms heeft een tegenstander kwaliteiten in huis, die je eigenlijk liever niet ziet. Vraag dat maar aan Ajax……..

Eigenlijk was het zo, dat de mee gereisde toeschouwers (en dat waren er weer heel wat bij Naaldwijk!) zich al hadden verzoend met een gelijkspel van 1-1. En dan komt er toch nog 2 minuten voor tijd die onverwachte kans, die door Daphne werd benut: 1-2 toch nog. Onverwacht, maar niet onverdiend, want over het geheel genomen verdiende MA1 de punten wel.

Ton van Rijswijk, [email protected]