PERSBERICHT
3-6-2019  |

Rens Kauffmann nieuwe hoofdtrainer van Dames 1

Met de komst van Kauffmann haalt de Westlandse hockeyvereniging voor de komende twee seizoenen wederom een jonge maar toch al ervaren trainer/coach in huis.

Kauffmann
De 31-jarige Kauffmann stond de afgelopen twee jaar bij 1e-klasser DSHC Heren 1 onder contract. Daarvoor heeft hij bij HC De IJssel zowel Heren 1 als diverse jongensteams getraind. Bij Westland staat Kauffmann dan ook voor het eerst voor een damesteam. "Toen Westland belde voor Dames 1 moest ik wel even nadenken. Maar ik voel me vanaf het eerste contact ontzettend welkom bij Westland. Bovendien is de groep ambitieus en wil men graag de nodige stappen zetten om in eerste instantie een steady 1e-klasseteam te worden. Ik heb ontzettend veel zin om ondersteund door de vereniging daar samen met het team hard aan te gaan werken.”

HV Westland Dames 1
Door het behaalde kampioenschap promoveert HV Westland Dames 1 naar de 1e klasse. Bestuurslid HTZ Wilbert Litjens is blij met de komst van Kauffmann: "De visie van Rens op het spelletje past onze vereniging heel goed en kan steunen op het hockeytechnisch fundament dat de laatste jaren gevormd is. Het spelen in de 1e klasse biedt mogelijkheden om verder te ontwikkelen en we weten zeker dat Rens de skills en ervaring heeft om de speelsters en het team te laten groeien.”

Bijlage: Wilbert Litjens Rens Kauffmann(1).jpg