Geen hockey op HVW t/m 2 januari
21-12-2021  |

Het bestuur heeft besloten om tot en met het weekend van 1 en 2 januari 2022 de accommodatie op HV Westland te sluiten. We begrijpen dat dit voor sommigen van jullie een tegenvaller is. Hieronder lezen jullie de overweging die tot het besluit heeft geleid en wat de gevolgen ervan zijn.

Waarom even gesloten?

Onze insteek in deze nieuwe lockdown is simpel. We kijken vooral naar wat nog wel mag en kan. En ja, buiten sporten is onder bepaalde voorwaarden toegestaan. Tegelijkertijd zien we dat de organisatie op zijn laatste benen loopt. Hockey onder coronatijd vraagt veel meer dan alleen maar een beschikbaar veld. Het legt een grote verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid bij het bestuur. Maar bovenal vraagt het veel van een kleine groep mensen. Een kleine groep die met veel liefde en plezier ervoor zorgt dat hockey op onze vereniging een feestje is. Dat deden ze in 2021 en dat doen ze ook weer in 2022. Die groep geven we nu even twee weken rust.

Tot en met 2 januari

Alle hockeyactiviteiten stoppen in ieder geval tot en met 2 januari 2022. Dat betekent dat alle georganiseerde vormen van hockey op het terrein van HV Westland stoppen en dat een eventueel eigen initiatief van teams of spelers/speelsters niet mogelijk is. Betreden van de velden is niet toegestaan.

Na 2 januari 2022

We gaan ons na het kerstweekend beraden op welke wijze we weer kunnen gaan hockeyen. De ontwikkeling rondom het coronavirus zal daarbij een rol spelen. Net als regelgeving vanuit KNHB en gemeente. Het is onze bedoeling om snel na 2 januari weer hockeyactiviteiten op te starten. Echter over in welke vorm, tijd en dag kunnen wij jullie pas later informeren.

Sporten is gezond

We blijven van mening dat sport een deel van de oplossing is in deze pandemie. Niet alleen omdat je door sport fysiek sterker en weerbaarder wordt. Maar vooral ook omdat sport zorgt voor mentale gezondheid. Het besluit om even geen hockey toe te staan op onze vereniging is dan ook niet lichtzinnig genomen. We zetten alles op alles om ervoor te zorgen dat we elkaar weer snel in 2022 sportief kunnen ontmoeten op het veld. Daar mogen jullie op rekenen.

Vragen?

Heb je vragen of wil je ons graag iets mededelen? Je bereikt ons het makkelijkst via email: [email protected].

We wensen jullie fijne kerstdagen en een mooie jaarwisseling

Bestuur HV Westland

Maarten van der Starre | voorzitter