Gevolgen nieuwe lockdown
18-12-2021  |

Vanavond kondigde het kabinet een nieuwe lockdown af. Dit heeft voor de sport grote consequenties. Hieronder lezen jullie wat dit betekent voor jullie zaal- en veldtrainingen/-wedstrijden.

Zaalhockey

De zaalhockeycompetitie en alle zaaltrainingen zijn per direct gestopt. Zoals het er nu naar uitziet, duurt die stop in ieder geval tot 14 januari 2022. Wij wachten op dit moment op informatie van de KNHB over het vervolg daarna. Zodra wij daarover meer weten, zullen we jullie nader inlichten.

Veldhockey

Veldhockey blijft in principe mogelijk tot het tijdstip van 17.00 uur. Er zijn echter een aantal restricties opgelegd die voor volwassen weer anders zijn dan voor de jeugd.

·       Senioren, Trimhockey, Fithockey, Sevens:

o    Veldhockey voor deze categorieën is alleen mogelijk in tweetallen. Dat in ogenschouw nemende, hebben we besloten om vanaf vandaag tot aan 14 januari 2022 veldhockey stil te leggen voor iedereen van 18 jaar en ouder

·       Junioren | Jongste Jeugd | G-Hockey:

o    Trainingen en onderlinge wedstrijden zijn toegestaan. Het bestuur overlegt maandagavond met de betrokken TC’s om alle opties en de daarbij horende steeds zwaarder wegende consequenties te bekijken. In de loop van komende week informeren wij jullie.

Tenslotte

We blijven voor jullie kijken naar wat juist nog wel mogelijk is binnen de maatregelen. Maar we benadrukken ook dat we van een aantal mensen binnen de organisatie al heel veel vragen en dat ook daaraan grenzen liggen.

Vragen?

Heb je nog vragen of wil je ons iets laten weten? Je bereikt ons het makkelijkst via [email protected]

Namens bestuur HV Westland

Maarten van der Starre | voorzitter