Oproep Coco's voor controle CTB
4-11-2021  |
In aansluiting op ons eerdere bericht na de op dinsdag 2-11 door het kabinet afgekondigde nieuwe corona-maatregelen, heeft het kabinet gelukkig besloten de aanscherping van het CTB (Corona Toegangs Bewijs) voor amateursport (beoefenen en kijken) te laten vallen. Dit mede door felle kritieken vanuit de 2e kamer en sportkoepels zoals de KNHB.

Wél heeft het kabinet besloten de controle op CTB te handhaven voor het bezoek van een clubhuis voor toiletbezoek en halen van consumpties.

Dit betekent concreet dat elke bezoeker die het clubhuis wil betreden gecontroleerd moet worden op het hebben van een geldig CTB (vaccinatiebewijs, negatieve test, bewijs van herstel). Wij hebben als bestuur in een spoedbijeenkomst woensdag 3-11 besloten dat wij dit (helaas) ook bij HVW zullen moeten doen. Dit enerzijds omdat het nu eenmaal moet en gehandhaafd kan worden maar vooral omdat wij ook onze verantwoordelijkheid willen nemen bij het beteugelen van het virus.

Wij zijn dan ook snel en hard op zoek naar Coco's die, in elk geval in de weekenden als er veel bezoekers op de club zijn, de controle van de CTB's aan de 2 deuren van ons clubhuis willen doen. Dit met behulp van de Corona Scanner App. Net als bij bardiensten zullen wij vrijwilligers dan indelen in diensten van 1,5-2 uur.

Wij realiseren ons dat we hiermee weer een extra beroep op vrijwilligers moeten doen, maar hopen ook op jullie begrip en vooral medewerking hiervoor.

Kan en wil je ons dus helpen met het controleren van CTB's voor bezoekers van ons clubhuis? Meld je dan aan bij [email protected] of bij Rinco Potman op [email protected]

Wij danken jullie alvast voor jullie begrip en medewerking.

Bestuur HV Westland.