Corona maatregelen vanaf zaterdag 25 september
24-9-2021  |

Beste leden en bezoekers van HV Westland,

De overheid heeft op 14-09-2021 een aantal nieuwe maatregelen aangekondigd die op zaterdag 25-09-2021 in werking treden. In het algemeen betreffen dit versoepelingen die het weer mogelijk maken om terug te keren naar een ouderwetse samenleving en hockeysport, zoals het loslaten van de 1,5-meter maatregel. Daar zijn wij als Hockeyvereniging enorm blij mee!

Wel hebben de nieuwe maatregelen invloed op de horeca bij sportverenigingen, omdat deze qua maatregelen gelijk zijn getrokken met de reguliere horeca en vooral betekenen dat alles weer mag mits bezoekers een Coronatoegangsbewijs kunnen tonen.

Globaal betekent dit:

Wanneer is een coronatoegangsbewijs nodig?

·         Voor het zittend nuttigen van eten en drinken binnen in het afgescheiden gedeelte voor horeca.

Wanneer is er geen coronatoegangsbewijs nodig?

·         Voor het gebruik van terrassen buiten en het afhalen van eten en drinken.

·         Voor het nuttigen van afgehaald eten en drinken buiten het afgescheiden horeca
gedeelte.

HV Westland heeft er dan ook praktisch voor gekozen om het zittend nuttigen van eten en drinken binnen, niet meer mogelijk te maken. Zodat al onze bezoekers zonder Coronatoegangsbewijs:

·         Buiten op en langs de velden wedstrijden kunnen spelen en kijken;

·         Toiletten en kleedkamers kunnen gebruiken;

·         Eten en drinken bij de bar kunnen afhalen en buiten op (op het terras of langs de velden) kunnen nuttigen. Wij verzoeken onze bezoekers dan wél het afval van de consumpties in de containers langs de velden te deponeren en plastic statiegeld-flesjes in de speciale containers hiervoor op het terras.

Dit betekent dus dat het binnengedeelte van ons clubhuis niet gebruikt kan worden en zal worden afgezet. Zodat wij onze leden en bezoekers niet bij elk bezoek aan het clubhuis om een Coronatoegangsbewijs hoeven vragen.

U bent dus van harte welkom op en langs de velden, in toiletten, kleedkamers, op het terras voor het clubhuis en aan de bar voor het afhalen van eten en drinken.

Wij danken een ieder voor het begrip en medewerking en zien vooral uit naar een zo normaal als mogelijk bezoek aan onze vereniging!

Bestuur HV Westland

18-4-2024 Evaluatie MO8