2 ‘Lierse’ HVW-ers in De Lierenaar!
30-9-2020  |
In De Lierenaar van 23 september schreef Frans Voskamp een heel leuk artikel over 2 Lierenaren bij HVW: Lilly van Geest (CoolKids MF1) en Paul van Dijk (Trimmers).
Lees het artikel hieronder:

Dubbel HVW, Hockey Vereniging Westland

Deze keer het verhaal van de oudste en jongste inwoner van De Lier die actief zijn bij Hockeyvereniging Westland.

De zesjarige Lilly van Geest zit nu één heel seizoen op de vereniging en ze weet al heel enthousiast te vertellen dat ze hockey heel leuk vindt. "Ik was eerst lid van de turnvereniging, maar ik wilde wat anders gaan doen. Mijn moeder is gymjuf en die vond dat ik dan maar bij een paar sportverenigingen moest gaan kijken. Ik ben met een vriendinnetje meegegaan. Bij hockey vond ik het erg leuk. Lekker spelen met een stick en een balletje slaan. Veel spelletjes doen, maar wel goed leren slaan en hoe je de stick moet vasthouden. Ik train één keer per week in Naaldwijk. Ik word gebracht. Ik zit nu bij de groep CoolKids. Als het goed gaat gaan we oefenwedstrijdjes spelen in de Disney-competitie. Dat zijn wedstrijdjes 3 tegen 3. Ik ben blij dat ik op hockey zit.”

Paul van Dijk (49) woont alweer 20 jaar in De Lier. Bijna tien jaar was hij een enthousiaste squasher. Dat liep af toen zijn speelmaat hockeycoach werd. Paul wilde blijven sporten en al snel werd geopperd, dan ga je toch ook hockeyen, bijHVW op sportpark de Hoge Bomen. En zo begon Paul aan een nieuw avontuur.

"Met nul ervaring en nog nooit een stick vastgehouden, ben ik gaan kijken bij de trimhockey waar iedereen boven de 30 jaar welkom is. Na de eerste proefles wist ik het gelijk: dit was heerlijk sporten met een leuke, enthousiaste groep mensen. Ik ben op mijn 43ste lid geworden. Met de fiets over de Snelbinder ben je er zo. Iedere maandagavond techniek- en conditie training. Om de paar weken een wedstrijd in de regio Haaglanden. Iedere maandagavond loop je heerlijk buiten met een groep gelijkgestemden achter een bal aan te rennen. Zelfs in de winter, behalve als het vriest of onweert. Dit seizoen ben ik gevraagd voor het 2eteam van de trimmers. Ik vind hockey een leuke sport, omdat het een teamsport is waarbij je als individu kan groeien en met elkaar als team een prestatie neer kan zetten. We gaan voor de winst maar als we verliezen en we hebben alles er uit gehaald wat er in zat en goed samen gespeeld, dan zijn we ook tevreden. Na de hockey is er ook nog de derde helft waar gezellig wordt nagekletst. Aan het einde van het seizoen spelen alle teams de laatste wedstrijd bij één vereniging met aansluitend een slotfeest. Het oliebollentoernooi is ook zeer gezellig. Het is mooi dat je bij HVW niet jong hoeft te zijn om aan een nieuwe sport te beginnen, waarbij je net als ik bij de trimhockey kan aanhaken en op je eigen niveau een leuk potje kan hockeyen en daarnaast met elkaar veel plezier hebt in het sporten. Ik hoop nog heel lang bij HVW te kunnen hockeyen.

De Lierenaar woensdag 23-09-2020

Bijlage: 033A8435-6181-45BF-BFE0-A4FC9A6678E1.jpeg