Zaalkampioenen! Wanneer definitief?
18-2-2020  |
In de afgelopen 2 weekenden is een behoorlijk aantal teams Zaalkampioen geworden. Zoals u van ons gewend bent, communiceren wij de teams die kampioen geworden zijn altijd zo snel mogelijk op onze website en sociale media kanalen van HVW.

Door de landelijke afgelasting door de KNHB op zondag 15 februari is er echter sprake van een voorbehoud met betrekking tot de standen en kampioenschappen, waardoor wij als vereniging de teams die zaalkampioen zijn geworden (nog) niet de verdiende aandacht voor hun prestaties hebben kunnen geven.

De KNHB heeft als richtlijn gecommuniceerd dat er vooralsnog sprake is van een 'officiele' zaalkampioen als in de betreffende poule alle teams allemaal evenveel wedstrijden hebben gespeeld en er geen wedstrijden van enkele teams in de poule zijn afgelast op zondag 15-2. Is daar wél sprake van, dus een aantal teams heeft door de landelijke afgelasting minder wedstrijden gespeeld, dan hebben deze teams op eigen initiatief nog de gelegenheid om afgelaste wedstrijden in te halen tot en met zondag 1 maart.

Daardoor bestaan er in veel gevallen nog mogelijkheden dat er verschuivingen in standen plaats vinden en is het beleid van de KNHB dat er in deze poules sprake is van een officieus kampioenschap tot maandag 2-3-2020 als de standen definitief worden beschouwd.

Daarom is het voor ons als vereniging, hoe jammer ook, op dit moment nog niet 100% zeker voor de teams die nu op de 1e plaats in de poule zijn of die nu definitief (officieel) of voorlopig (officieus) kampioen zijn.

Wij willen uiteraard wel alle onderstaande teams van harte feliciteren met het officiƫle dan wel officieuze kampioenschap en zullen in de week van 2-3-2020 de standen definitief opmaken. Als er dan nog steeds teams officieus kampioen zijn maar wedstrijden kunnen dan niet meer worden ingehaald, beschouwen wij als verenging de teams natuurlijk als zaalkampioen en zullen wij deze teams uitnodigen voor de huldiging van de zaalkampioenen op zondag 15-3-2020:

Dames 2
Meisjes A2
Meisjes A4
Meisjes B1
Meisjes B5
Meisjes C2
Meisjes D1
Meisjes D2
Meisjes D3
Jongens D1

Voor meer uitleg van de KNHB over de gevolgen van de landelijke afgelasting op 15-2 op standen in de poules en kampioenschappen zie:

Alle teams (spelers. coaches, ouders en supporters) nogmaals van harte gefeliciteerd en in de week van 2-3-2020 zullen wij iedereen nader berichten over de definitieve eindstanden in de poules.

Bestuur HV Westland

Bijlage: zaalkampioenen 16-02-2020(2).jpg