1e Rijk Zwaan toernooi geslaagd!!!
22-6-2016  |

Op zaterdag 18 juni stroomde de jongste jeugd in grote getallen binnen bij Hockey Vereniging Westland voor het eerste Rijk Zwaan Hockey toernooi. Het thema "Ik hou van Holland” zorgde voor fraai uitgedoste jongens en meisjes die niets liever wilden dan hockey spelen! Zelfs het oer-Hollandse weer met af en toe een bui kon de kinderen niet tegenhouden.

"Ik hou van Holland” betekent niet alleen Hollands weer, maar natuurlijk ook gezonde voeding. Rijk Zwaan heeft hierin rijkelijk voorzien! Zo werden de lunchmanden, naast het brood, kaas en zoetigheid, gevuld met tomaatjes, komkommers en heerlijk fruit zodat de kinderen de broodnodige vitamines binnen kregen. En die laatsten waren hard nodig! In maar liefst zes pouletjes streden de meisjes en jongens acht- en zestallen teams tegen elkaar om de vel begeerde 1e plaats. Daarbij ging het er sportief aan toe!

Naast de hockey-wedstrijdjes werd er ook op een andere manier de kracht en handigheid van de verschillende teams getest. Zo moesten de teams tegen elkaar touwtrekken en stonden ook behendigheidsspelletjes op het programma. Een extra uitdaging vormde het "een-op-een”, waarbij twee spelers de opdracht kregen om zo snel mogelijk in het doel van de ander te scoren. Dat bleek in de praktijk lastiger dan gedacht.

Om drie uur volgde prijsuitreiking waarbij Linda Berkenpas namens Rijk Zwaan de mooie medailles en prijzen overhandigde aan de gelukkige spelers en speelsters.

Wij danken Rijk Zwaan voor haar betrokkenheid en bijdrage aan deze mooie en succesvolle hockey-dag