Sporters met gedragsproblematiek
28-4-2016  |
Op donderdagavond 26 mei organiseert de beweegcoach Westland, Linda v Etten, een avond voor trainers en coaches op onze vereniging.
Zij verzorgt regelmatig deskundigheidsbevordering om verenigingen, sportaanbieders, vrijwilligers, bestuursleden, trainers enzovoorts te informeren.
Het thema van deze deskundigheidsbevordering is ‘sporters met gedragsproblematiek’ en wordt gegeven door een instructeur van het NOC NSF.

Sporters met gedragsproblematiek worden soms ondergebracht in een apart team of een G-team. Vaak zijn ze hier niet helemaal op hun plaats en kunnen ze met de juiste begeleiding mee spelen in reguliere teams. De rol van de trainer-coach is daarom van groot belang.
In deze scholing leer je gedragingen die voortkomen uit gedragsproblematiek, te herkennen en vooral te begrijpen in relatie tot jouw manier van handelen.
Je leert Do’s en Don’ts op het gebied van faalangst, ADHD, licht verstandelijke beperking en vorm van autisme die je meteen in de praktijk kan brengen.
Je kunt er – kortom- voor zorgen dat sporters met gedragsproblematiek zich thuis voelen bij jou, in je team en binnen je vereniging.

Op 26 mei van 19.00 tot 21.00 uur
Er zijn geen kosten aan verbonden. Wel graag aanmelden via [email protected]

Zie bijlage bij dit bericht.

Bijlage: Uitnodiging deskundigheidsbevordering mei 2016.pdf