ZONDAG jeugd hockey
30-4-2015  |

Dit seizoen speelde een deel van onze Jongste Jeugd op zondag competitiewedstrijden. Hiertoe waren we genoodzaakt omdat bij ons de velden op zaterdag vol waren en niet alle wedstrijden meer ingepland konden worden.

De zondag-jeugd-competitie (ZOJECO) is een competitie met slechts enkele verenigingen binnen Zuid Holland. Deze verenigingen hebben deze competitie drie seizoenen geleden met elkaar opgestart. Helaas hebben we afgelopen week vernomen dat er andere verenigingen zijn die niet verder gaan met ZOJECO. Het gevolg is dat er te weinig verenigingen over blijven; er zijn te weinig teams en er kunnen daardoor nauwelijks poules gemaakt worden. Dit betreuren we ten zeerste omdat deze competitie voor ons een goede oplossing was (zo lang we nog geen 4e veld hebben).

De KNHB heeft geen voornemens om een competitie voor alle Jongste Jeugd op zondag te gaan opstarten. Dit is wel overwogen maar men ziet te veel nadelen. Wij hadden dit echter, net als meerdere verenigingen, wel graag gezien. Helaas gaat de KNHB een andere richting op. We respecteren hun besluit.

De KNHB heeft nu besloten om de D en C teams op toerbeurt op zondag te laten spelen. Hoe dit verder in zijn werk gaat, hopen wij binnenkort van de KNHB te vernemen. Het bestuur is nog steeds blij dat er een mogelijkheid voor de jeugd is om op zondag te spelen. Hierdoor kunnen we meer kinderen in het Westland laten hockeyen en houden we de verbinding tussen de jeugd en de senioren op zondag.