Zondag Jeugd Competitie
31-3-2014  |

De hockeysport in het algemeen en onze vereniging in het bijzonder mag zich verheugen op een groeiende belangstelling van nieuwe leden. Steeds meer, vooral jonge, hockeyers vinden de weg naar onze vereniging en daar mogen wij best trots op zijn. Deze groeiende belangstelling brengt ook echter de nodige uitdagingen met zich mee.

Een van die uitdagingen ligt bij onze vereniging in de veldcapaciteit op zaterdag. We streven er uiteraard naar dat niet alleen nu, maar ook in de toekomst alle leden kunnen hockeyen in het weekend. Er wordt dan ook achter de schermen al gewerkt aan het verwezenlijken van een 4e veld. maar dit duurt naar verwachting nog enkele jaren.

Momenteel bestaat er binnen de KNHB  de zogenaamde ZOJECO. Dat betekent  Zondag Jeugd Competitie. Deze competitie is voor de F en E jeugd en is ontstaan binnen district Zuid- Holland door gebrek aan veldruimte en wachtlijsten voor de jeugd bij verschillende verenigingen. Er wordt op dit moment alleen door meisjesteams gespeeld. De technische commissie Jongste Jeugd heeft een onderzoek ingesteld naar de ZOJECO en heeft geconcludeerd dat alle deelnemende verenigingen meer dan enthousiast zijn over deze competitie. Het bestuur ziet deelname aan de ZOJECO als een positieve ontwikkeling, die ruimte biedt aan verschillende nieuwe mogelijkheden. Door deelname aan de ZOJECO kunnen wij als vereniging voorlopig garanderen dat Westlandse jeugdhockeyers niet alleen vandaag, maar ook in de nabije  toekomst kunnen blijven hockeyen.

Het bestuur heeft dan ook besloten dat onze vereniging vanaf seizoen 2014-2015 zal deelnemen aan de ZOJECO met alle F-meisjesteam en 1e jaars E-meisjesteams. Het betreft hier de meisjes, die momenteel in de  Puppie- en F teams spelen. Nieuwe meisjes in de F en 1e jaars E- lijn zullen vanaf seizoen 2014-2015 ook op zondag gaan starten.
Omdat in de maanden januari en februari voldoende ruimte is op de velden wegens de zaalcompetitie (vanaf 2e jaar E) en omdat de meeste verenigingen er dan uit organisatorische redenen voor kiezen om de gehele jongste jeugd op één dag te laten spelen,  zullen alle jongste jeugdteams bij HV Westland tijdens deze  twee maanden op zaterdag spelen.

De teams die vanaf seizoen 2014-2015 op zondag gaan spelen, zullen op woensdag gaan trainen.

Tenslotte zal deelname aan de ZOJECO in het seizoen 2014-2015 door de technische commissie Jongste Jeugd en het bestuur in het nieuw seizoen geĆ«valueerd worden. Zo blijven we als vereniging voortdurend inspelen op de mogelijkheden en uitdagingen die op ons pad komen.

Heeft u nog vragen, neemt u dan contact op met [email protected]

Bestuur HV Westland.