Aannamebeleid
Vanaf welke leeftijd mag je lid worden?
Voor jongens en meisjes geldt dat zij lid mogen worden in het lopende seizoen wanneer zij vóór 1 oktober 6 jaar zijn geworden. Zij worden dan CoolKid en trainen één keer in de week. De CoolKids zijn veelvuldig en spelenderwijs met hockeystick en bal aan het bewegen. In de 2e helft van het seizoen spelen zij onderlinge oefenwedstrijdjes in de Disney-competitie op zondagochtend.

Mijn zoon/dochter is jonger dan 6 jaar maar wil ook zo graag hockeyen.
Dat kan! Onze TC Jongste Jeugd verzorgt op onze vereniging ook Funkey trainingen. Funkey is voor jongens en meisjes van 4 en 5 jaar. Funkey is vooral veel bewegen: het is een mix van loopscholing, balvaardigheid en een klein beetje hockey. Kijk ook in het hoofdmenu bij 'overige hockey'.  Zodra de kinderen 6 jaar zijn mogen ze in het nieuwe seizoen doorstromen naar onze vereniging en lid worden.

Mijn zoon/dochter wil uitproberen of hockey iets voor hem/haar is. Kan dat?
Afhankelijk van de ruimte die er binnen een bepaalde leeftijdscategorie is, mag er drie keer getraind worden voordat besloten wordt of men lid wordt. Mochten de teams vol zijn, dan kan het zijn dat men even 'in de wacht' moet totdat er weer voldoende kinderen zijn om een nieuw team te maken. Indien binnen een leeftijdscategorie het maximale aantal teams is bereikt, kan men in dit seizoen niet meer kennismaken en lid worden.

Als uw zoon/dochter mee zou willen trainen om kennis te maken, neemt u eerst even contact op met de vereniging.
Het aanmeldingsformulier vult u pas in nadat u of uw kind 3 keer heeft meegetraind en u of uw kind zeker weet dat het lid wil worden. Als u of uw kind wil kennis maken met hockey neemt u contact op met onze ledenadministratie via [email protected]

CoolKids t/m O9/O10 (Onder 9 jaar/Onder 10 jaar) wordt de Jongste Jeugd genoemd.
012 jeugd t/m 018 jeugd worden de Junioren genoemd.
Na de O18 leeftijd word je Senior.

G-hockey
Bij HV Westland is ook een zeer enthousiast G-hockey team actief. Dit zijn jongens en meiden met een verstandelijke beperking. Zij trainen elke woensdagavond en spelen landelijke competitie. Daarnaast ondernemen zij naast het hockey nog superleuke activiteiten. De leden van het G-hockey team zijn qua leeftijd allemaal boven de 18, bij voldoende belangstelling kan een nieuwe groep gestart worden er is niet echt een leeftijdsgrens. Kom gewoon een keer proberen en train een of een paar keer mee!

Voor meer informatie over G-hockey bij HV Westland zie Hockey Vereniging Westland (hvwestland.nl)

Lid worden van hockey vereniging Westland? Wat betekent dat nog meer?

Geen enkele vereniging kan zonder vrijwilligers. Ook onze vereniging niet. Als uw zoon/dochter lid wordt of u gaat zelf spelen bij de Senioren, dan wordt er van u verwacht ook actief mee te werken aan 'het reilen en zeilen' van de vereniging. U kunt uw kind niet alleen 'droppen' bij de training of de wedstrijd. Lid worden betekent dat u zelf ook tijd vrijmaakt om ondersteuning te bieden.

Sowieso draait elke ouder vanaf het moment dat uw zoon/dochter in de F gaat spelen, mee in de bardiensten op zaterdag.

Daarnaast heeft elk team 2 coaches nodig, maar ook een trainer. Bij de Jongste jeugd (6 t/m 9 jaar) worden de trainingen door jeugdleden en/of ouders gegeven of door een combinatie van jeugdleden en ouders.

Ook zijn we vanuit de KNHB ook verplicht om ouders bij de Jongste Jeugd te laten fluiten. Zij begeleiden het spel; de zogenaamde spelleider. Ook hiervoor krijgen ouders ondersteuning vanuit de club middels een spelregelavond.

Naast de coaches en de trainers zijn er nog vele functies/taken binnen de vereniging die ingevuld dienen te zijn. Er zijn functies in commissies maar er zijn ook kleinere taken die verricht moeten worden en ook zijn er regelmatig korte projecten waar mensen voor nodig zijn. Bv de organisatie van de Open Trainingen of de organisatie van een toernooi. Alle functies vindt u onder het submenu 'commissies'. Openstaande functies/taken vindt u in het submenu bij 'Vriendendienst HVW’

Bij HVWestland gelden de volgende afspraken:

· Jeugdleden worden vanaf 15/16 jaar opgeleid tot scheidsrechter en fluiten bij toerbeurt een wedstrijd;

· Ouders/verzorgers van jeugdleden verrichten bij toerbeurt op zaterdag of zondag enkele uren bardienst;

- Ouders/verzorgers van O8 en O9/O10 teams fluiten wedstrijden

· Ouders/verzorgers zorgen bij toerbeurt voor vervoer naar uitwedstrijden;

· Senioren verrichten bij toerbeurt op zondag enkele uren bardienst;

· Senioren die bij aanmelding geen scheidsrechterskaart hebben, zijn verplicht deze te halen.

· Senioren in het bezit van een scheidsrechterskaart fluiten op zaterdag/zondag een aantal keren wedstrijden.

18-4-2024 Evaluatie MO8